|
|
|
|
Framvagnen ombyggd med E34 stag. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E34 fjäderben bak, gamla pumpen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Test med Zender fälgar, med kul offset. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Som den såg ut före ombyggnad. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helt stumma bakaxelupphängningar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nygjort 2.5 tums avgassystem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ny stum upphängning av diffen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ny monterade rostfria 2.5tums simons dämpare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stötfångare från en E30 bak monterad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bakre justerbara fjäderbenstornen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ny glasfiber huv och front |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slitsade 750 skivor 302x28 mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Förstärkning av bakaxel infästning |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rör bakom instrumentpanel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luftfiltret inanför heljustinsattsen, som till synes bortplockad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Framfjädrar från Snowball racing 450kpm |
|
|
|
|
|
|
|
|
Aluminiumplåt 0.8 på dörrsidorna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bockat burrör i dörröppning |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bakretornen svetsade i buren |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bältesinfästningar i burröret |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Buren även svetsad i kardantunneln |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjälpfäder från Sellholms 150kg |
|
|
|
|
|
|
|
|
E34 fjäderbenet converterat till coilover, observera SKF muttrar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bromsskivor fram 302x28mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Redline olja till växellåda och diff |
|
|
|
|
|
|
|
|
Anders som testar personlig utrustning |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plåt mellan kupen och baklucka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fjäderbenet på plats med en svarvad plasthylsa mellan fjädrarna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aluminiumvinge för mer downforce bak ! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ute och luftar den , fortfarande röd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bakre E34 fjäderpenen , kortad fäder och låst med vajer (Tillfällig lösning) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu börjar ridehigh närma sig |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En racedriver med spackel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaha då var det lackat , ute på gården !!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Så resultatet blev väl så där , men den är vit! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magnus som tydligen glömt att man kan lyfta högre med pelarlyften |
|
|
|
|
|
|
|
|
Vit och nu börjar det se ut som en bil igen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nya baklysen och orginal svartplast imellan |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ute och luftar den igen den här gången VIT! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Besiknings man från SBF hällsade på, så nu finns det en vagnbok ! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Farsan svarvar hållare för ledlagren till övre fjäderbens fästena |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Färdigt (nästan ska borras lite oxså) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Startnummer 4 i BMWcup special ! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oljetemperatur motor + växellåda + diff |
|
|
|
|
|
|
|
|
Inpassning och montering av pvc rutor |
|
|
|
|
|
|
|
|
Full fart med instrumenterings bygge |
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrument med mätare och varnings lampor (lysdioder) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Båda bilarna stripade med nya dekaler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolla extra noga på Magnus däck ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nya dekaler med Valvoline |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|